Thursday, June 25, 2009

غيوم فى القلب

أنا الظالم وانا المظلوم
حاولت كتير أفكّ غيوم على قلبى
أطير بجناحى اعدّى سمايا من تانى
تجينى الدنيا حاضنانى
لكن تفاجئنى فى الضلمه..
بموجها العاتى لاطمانى
دى لعبه صنعتها بإيدى
وفيها عملت باب مسحوربيمنع نور
كسرت ف لعبتى.. ولاقيت..
أنا المكسور
* * *


أنا شمشون..
وياما الناس قالت عنّى إن أنا مجنون
عشان كافر بسيف الظلم "كلمتهم"
وقفت ف مجرى أيامهم
لكن غلبتنى كترتهم..
ودوقت الشر
مرارته ف حلقى خلتنى.. ضليع فى الظلم
وحتى الحلم..
عشانه رميت فِداه عمرى
بيجرى وانا.. وراه باجرى
ياريتنى اعرف واخدنى لفين
ده باقى العمر عاد لى حزين
ردم ويّاه عيون سحري
* * *

أنا القرصان وأنا الغرقان
دخلت سفينه عرّيتها
حرمت الطفله من بيتها
وحتّى الأم..
مسكت ايديها افتتها
غرقت ف دمّها وقلبى.. بقى الخسران..
لنيل ايدها..وانا منها
لكن عشت السنين ناسى انّ انا..
إنســـــــان
2005
شيماء عزت

No comments:

Post a Comment